Kolový nakladač
KRAMER 8155
Extrémně výkonný nakladač z jižního Německa
Nová vlajková loď společnosti KRAMER Werke GmbH, kolový nakladač KRAMER 8155 s neděleným rámem a řízenými nápravami představuje zcela novou platformu, kombinující nejmodernější technologie s tradičními charakteristikami nakladačů KRAMER. Moderní výbavu tvoří například 7“ display s integrovanou couvací kamerou nebo automatická výkonná klimatizace a funkce automatického vracení lopaty do předprogramované polohy. Nová prostorná kabina byla navržena s maximálním důrazem pro komfort obsluhy a přispívá tak efektivní práci, vysoce výkonný motor Deutz dostupný ve dvou vykonových variantách v kombinaci s pojezdem 40 km/h rozšiřuje možnosti nasazení tohoto nakladače. Naprostým unikátem mezi nakladači váhové kategorie 10 tun je jeho nosnost. Model 8155 má klopný moment na lopatě 6 100 kg a nosnost při maximálním zdvihu na paletovacích vidlích 4 200 kg, to vše při nízké provozní hmotnosti 9 850 kg.
Širokou základní výbavu ještě rozšiřuje bohatá paleta volitelného vybavení, díky které je nakladač KRAMER 8155 skutečně multifunkčním strojem. Zesílená hydraulika POWERFLOW pro nasazení s náročnými přídavnými zařízeními (jako např. mulčovač, fréza na sníh, drtící stává atd.), plnohodnotné vlečné zařízení zapsané v technickém průkazu umožňující v kombinaci s dvouokruhovými vzduchovými brzdami tahat vlek o celkové hmotnosti soupravy 33.000 kg. To jsou jen některé z možností nasazení tohoto výkonného nakladače.
Pevný rám
Základní rám nakladače je nedělený a bez středového kloubu, díky tomu nakladač KRAMER vykazuje výjimečnou stabilitu a především neměnnou nosnost bez ohledu na směr jízdy.
Konstantní nosnost
Jedinečná konstrukce nakladač KRAMER sebou zabraňuje poklesu nosnosti v důsledku zatočení stroje. Výrazná výhoda oproti běžným kloubovým nakladačům zvyšuje pro uživatele výkon a užitnou hodnotu stroje.
Motor Deutz
Spolehlivý vodou chlazený motor DEUTZ TCD 3.6 L4 o výkonu 100 kW., doplňuje ve volitelné výbavě motor Deutz TCD 4.1 L4 o výkonu 115 kW., vhodný pro náročná nasazení nakladače. Hlavní výhodou motoru Deutz je vysoká spolehlivost a dlouhé servisní intervaly.
Kabina
Prostorná komfortní kabina zajišťuje vysoký komfort obsluhy. Vestavěná klimatizace v základní výbavě, posuvná okna ve dveří, ergonomicky řešené hlavní ovládací prvky jsou standardem.
Řízení obou náprav
Nakladač KRAMER je standardně vybaven systémem řízení obou náprav najednou, díky tomu je zaručena výjimečná obratnost stroje při zachování dlouhé životnosti pneumatik.
Krabí chod
Nakladač KRAMER je volitelně vybaven dalším systémem řízení a to tzv. krabím chodem (řízením obou náprav do strany)ní nápravou. Tento systém vnáší do ovládání nakladače další dimenzi a je ideální např. pro práci ve stísněných prostorách, podél zdí atd.
Řízení přední nápravy
Nakladač KRAMER je volitelně vybaven dalším systémem řízení a to řízením pouze přední nápravou. tento systém je ideální např. pro delší přejezdy po silnici a zároveň snižuje opotřebení pneumatik.
Rychlost pojezdu
Standardní rychlost pojezdu 20 km/h je v rámci volitelné výbavy dostupná i v podobě navýšené rychlosti pojezdu na ECOSPEED Pro 40 km/h.
Snadná údržba
Nakladač KRAMER 8155 je konstruován s ohledem na jednoduchost každodenní údržby, kryt motoru na plynových vzpěrách, jednoduše přístupné filtry, měrky a plnící hrdla výrazně zjednodušují každodenní pravidelnou údržbu.
Prodloužené rameno
Vedle standardního ramene je volitelně k dispozici i tzv. prodloužené rameno, zvyšující výškový dosah nakladače KRAMER 8155 o 44 cm na 420 cm. Výhodou prodlouženého ramene je schopnost naložit vysoká nákladní auta vč. sklápěcích van, násypky apod.
EQUIPCARE
Standardně je nakladač KRAMER 8155 vybaven dálkovým diagnostickým systémem EQUIPCare, jehož funkce jsou přístupné zákazníkovi. Systém zprostředkovává přes webovou stránku a nebo aplikaci v mobilním telefonu informace o pozici stroje, aktivitě a náběhu motohodin, zasílá upozornění o nutné servisní údržbě atd.
Obslužné schody
V rámci promyšlené konstrukce nakladače KRAMER 8155 bylo pamatováno i na obslužné schůdky, ulehčující přístup do motorového prostoru. Standardně tyto schoudky slouží pro vstup do kabiny z pravé strany, jednoduchým odjištěním je však možné uvolnit a upevnit na připravené úchyty u motorového prostoru.
Univerzalita
Bohatou základní výbavu rozšiřuje široká volitelná výbava, jako např. výsokoprůtokový hydraulický okruh POWERFLOW o výkonu až 180 l/min, okruh hydrauliky vzadu atd,. Díky tomu je nakladač KRAMER možné nasadit s širokou paletou přídavných zařízení
Robustní nápravy
Při prvním pohledu je patrná robustnost, až předimenzovanost konstrukce nakladače KRAMER 8155. Typickým příkladem jsou použité nápravy, kdy každá náprava je certifikována na statické zatížení 268 kN, dohromady za obě nápravy uctyhodných 536 kN (tedy 54.656 kg celkového maximálního zatížení náprav), to vše na nakladači o celkového hmotnosti pouze cca. 10.000 kg!
Výkonné chladiče
Chladící systém nakladače KRAMER 8155 sestává ze 4 samostatných chladičů (chladič hydraulického oleje, plnící vzduchu, chladící kapaliny a klimatizace). Vysoký chladící výkon v kombinaci s optimalizovaným prouděním vzduchu zabezpečují bezproblémové nasazení nakladače i v prašných podmínkách a za vysokých teplot.
Rychloupínač VOLVO TPV
Standardně je nakladač KRAMER 8155 vybaven hydraulickým rychloupínačem systém Volvo TPV, díky tomu je zabezpečena kompatibilita upínání s nakladači Volvo, což představuje zajímavý bonus tohoto stroje.
Poloha lopaty
Standardně je nakladač KRAMER 8155 vybaven systémem vizuálních ukazatelů znázorňujícím pozici pracovního zařízení - lopaty nebo paletovacích vidlí vůči rovině země. Tento systém ulehčuje ovládání nakladače pro začínající obsluhu.
Reverz ventilátoru
Volitelně je nakladač KRAMER 8155 možné vybavit reverzací chodu ventilátoru chladiče. Tato funkce je ovládána jednoduše přímo z kabiny a při její aktivaci dojde k otočení směru prooudění vzduchu skrz chladič a následnému vyfouknutí v chladiči uvízlých nečistot. Tím je výrazně ulechčena údržba stroje - čistění chladiče.
Odpružení ramene
Oproti standardnímu odpružení ramene je KRAMER 8155 vybaven odpružením ramene s volitelnou automatickou aktivací, kdy odpružení je automaticky aktivováno při překročení rychlosti 15 km/h.
Ovládání
Nakladač KRAMER 8155 je vedle přehlédného multifunkčního displeje vybaven soustavou klasických, barevně odlišených, přepínačů, které ovládájí nejběžnější funkce, doplněný o otočný přepínač pro ovládání multifunkčního displeje. Tím je zaručena jednoduchost ovládání a díky důrazu na ergonomii pracovního prostoru i pohodlí při práci.
Multifunkční displej
Nakladač KRAMER 8155 je výjimečný možností rozsáhlého nastavení stroje zprostředkované multifunkčním displejem, např. ve formě nastavení průtoků na hydraulických okruzích na rameni. Jakkoliv se nejedná o nastavení, které je třeba na stroji provádět každý den, v případě potřeby je možné stroj nastavit rozdílným způsobům nastavení a maximalizovat tak efektivitu.
Automatická klimatizace
Standardně je nakladač KRAMER 8155 vybaven vestavěnou tovární automatickou klimatizací se zvýšeným chladícím výkonem. Tím je zabezpečen komfort obsluhy stroj i za vysokých venkovních teplot.
Kombinované zrcátko
Nakladač KRAMER 8155 je standardně vybaven prodlouženými kombinovanými zpětnými zrcátky, které výrazně rozšiřují zorné pole řidiče a zvyšují tak bezpečnost při práci.
USB v kabině
Přijemnou maličkostí v rámci standardní výbavy nakladače KRAMER 8155 je dvojice výstupů USB-A, umožňující např. pohodlně si nabít mobilní telefon.
Komfortní odtlakování
V rámci volitelné výbavy je u nakladače KRAMER 8155 dostupná výbava tzv. komfortním odtlakováním 3. hydraulického okruhu na rameni. Jednoduché tlačítko umístěné na rameni nakladače zabezpečuje svým stlačením odtlakování okruhu při zapnutém motoru a tím odpadá nutnost vypínání stroje při každém propojování hydraulických okruhů na rameni s přídavným zařízením.
Zpětné vedení lopaty
Nakladač KRAMER 8155 je standardně vybaven systémem tzv. automatického zpětného vedení lopaty do předprogramované pozice. Systém umožňuje po stisknutí tlačítka automatický návrat lopaty do předem naprogramované pozice a ulehčuje tak nakládání materiálu a snižuje nároky na obsluhu nakladače.
Pneu Michelin
Nakladač KRAMER 8155 je standardně vybaven v základní výbavě pneumatikami značky Michelin, které jsou bez připlatku dostupné jak s klasickým šípovým trakčním vzorem, tak s víceúčelovým vzorkem vhodným spíše na pevné povrchy.
Vzduchové brzdy
Nakladač KRAMER 8155 je možné volitelně vybavit dvouokruhovými vzduchovými brzdami vzadu pro vlek. V kombinaci s vlečným zařízením může legálně po veřejných komunikacích táhnout vlek o celkové hmotnosti až 18.000 kg!.
Vlečné zařízení
Nakladač KRAMER 8155 je možné na přání vybavit kombinovaným výškově nastavitelným vlečným zařízením (koule a čep) umožňujícím tahat až 18.000 kg na bržděném vleku. V kombinaci s vlečným zařízením je možné dodat i vývod hydrauliky vzadu pro sklápění vleku a elektrickou zásuvku.
Dveře z obou stran
Nakladač KRAMER 8155 je standardně vybaven plnohodnotnými dveřmi po obou stranách kabiny, což zjednodušuje výstup z nakladače na prostorově omezených stavbách, při zaparkování u zdi atd.
Jemná hydraulika
Nakladač KRAMER 8155 je standardně vybaven jemnou tzv. předřízenou pracovní hydraulikou, díky které je ovládání ramene pomocí multifunkčního joysticku velmi komfortní, citlivé a rychle reagující. Tento systém velmi zpříjemňuje ovládání nakladače a zároveň umožňuje nakladač ovládat s velkou přesností.
Soubory ke stažení
PROVOZNÍ ÚDAJE | |
Objem standardní lopaty | 1,50 - 3,50 m3 |
Provozní hmotnost | 9 850 kg |
MOTOR | |
Výrobce | DEUTZ |
Typ, popis | TCD 3.6 L4, diesel, řadový 4válec, vodou chlazený (volitelně TCD 4.1 L4, diesel, řadový 4válec, vodou chlazený) |
Výkon | 100 kW (volitelně 115 kW) |
Zdvihový objem | DEUTZ TCD 3.6 L4 o objemu 3 621 cm3 (Volitelně DEUTZ TCD 4.1 L4 o objemu 4 038 cm3) |
Emisní norma | EU stupeň V |
Úprava výfukových plynů | DOC+DPF+SCR |
ÚDAJE O POJEZDU | |
Pohon pojezdu | Plynule regulovatelný, hydrostatický |
Rychlost | 0 - 20 km/h (volit. 0 - 40 km/h) |
Nápravy | Planetové reduktory v řízených koncích náprav |
Uzávěrka diferenciálu | 100% (na přední i zadní nápravě) |
Pracovní brzdy | Hydraulické |
Parkovací brzda | Elektrohydraulická |
Standardní pneumatiky | 500/70R24 Michelin BIBLOAD |
PRACOVNÍ HYDRAULIKA A HYDRAULIKA ŘÍZENÍ | |
Princip | Hydrostatické řízení obou náprav s koncovou synchronizací |
Maximální natáčení náprav | 2 x 40° |
Pracovní čerpadlo | LS - Loadsensingové čerpadlo |
Průtok hydraulického oleje | 150 l/min |
Pracovní tlak | 250 bar |
Zesílená hydraulika Powerflow | 180 l/min |
PRACOVNÍ KINEMATIKA | |
Druh konstrukce | PZ kinematika |
Užitečná nosnost na vidlích (S = 1,25) | 4 200 kg |
Klopný moment na lopatě | 6 100 kg |
Zvedací síla | 6 650 kg |
Úhel vyklopení / naklopení lopaty | 45° / 45° |
NÁPLNĚ | |
Palivový systém a nádrž nafty | 140 l |
Hydraulický systém a nádrž na olej | 125 l |
Verze nakladače | KRAMER 8155 (standardní rameno) | KRAMER 8155L (prodloužené rameno) | |
A | Celková výška (s kabinou) | 3.010 mm | 3.010 mm |
B | Celková délka (s vlečným zařízením) | 6.450 mm | 7.040 mm |
C | Šířka přes pneumatiky | 2.500 mm | 2.500 mm |
D | Světlá výška | 445 mm | 445 mm |
E | Rozvor kol | 2.620 mm | 2.620 mm |
F | Střed přední nápravy k vrcholu zubů | - | - |
G | Střed zadní nápravy ke konci vozidla (bez vlečného zařízení) | 1.520 mm | 1.520 mm |
H | Šířka lopaty | 2.500 mm | 2.500 mm |
i | Výška na čep lopaty | 3.760mm | 4.200 mm |
J | Nakládací výška | 3.520 mm | 3.950 mm |
K | Vyklápěcí výška | 2.725 mm | 3.165 mm |
L | Vzdálenost vyklápění při maximálním zdvihu | 1.085 mm | 1.275 mm |
- | Paletovací výška | 3.605 mm | 4.055 mm |
- | Poloměr otáčení přes pneumatiky | 3.865 mm | 3.865 mm |
Nejste si jisti, který stroj je pro vás vhodný?
Naši odborníci Vám velmi ochotně poradí.
Kontaktovat odborníka